Jan Jansen

Afgelopen zondag bereikte ons het trieste bericht van het overlijden van ons lid, oud trainer en scheidsrechter Jan Janssen.

Jan ademde korfbal. Hij was dan ook al lang betrokken bij onze vereniging (voorheen De Eendracht en ZSV), maar eerder ook als trainer van bijna alle verenigingen uit de regio zoals de Körf, DOS, Olympia, Blue Stars, Bruheze, Marijke en De Peelkorf.

Jan was niet alleen als trainer betrokken bij de korfbalsport. Hij behaalde ook zijn scheidsrechters- diploma bij de KNKV en floot 25 jaar lang vele wedstrijden. Hiervoor ontving hij een zilveren onderscheiding met oorkonde van de KNKV. Op het einde van zijn korfbalcarrière heeft hij de scheidsrechters in opleiding bij de Eendracht begeleid.

Voor al zijn verdiensten als vrijwilliger bij de korfbalverenigingen, maar ook bij diverse andere verenigingen werd hij op 29 april 2004 benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau.

De laatste jaren was Jan, als het maar even kon, op het korfbalveld bij Arcades korfbalsport te vinden als toeschouwer bij de senioren teams, maar ook bij vele jeugdteams. Hij was onze trouwste supporter.
Een week voor zijn overlijden wilde hij nog graag naar het eerste team komen kijken, maar vanwege zijn vermoeidheid was hij hier jammer genoeg niet meer toe in staat.

We zijn Jan ontzettend dankbaar voor al zijn inzet voor onze vereniging en wensen zijn familie, vrienden en naasten heel veel sterkte toe met dit verlies.