Gewijzigde statuten maakt werving nieuwe bestuursleden makkelijker

Tijdens de jaarvergadering is er positief gestemd voor een wijziging in de statuten. De grootste wijziging zit in de wijze van werving van nieuwe bestuursleden en de benoeming van bestuursleden.

Wat is er dan gewijzigd?
Voorheen kon een bestuurslid alleen uit de eigen gelederen komen, tenzij de algemene ledenvergadering goedkeuring gaf voor een extern bestuurslid. Vervolgens moest de meerderheid een positieve stem uitbrengen op de kandidaat wederom tijdens een algemene ledenvergadering. Nu kan het bestuur ook buiten de club op zoek gaan nieuwe bestuursleden. Zodra een kandidaat door het bestuur geschikt bevonden wordt, kan deze voorgesteld worden. Indien er geen tegenkandidaten aanmelden, wordt een bestuurslid geacht te zijn gekozen.

Dit houdt dus in dat we ruimer kunnen werven en minder afhankelijk zijn van de algemene ledenvergadering. We verwachten hiermee sneller invulling te kunnen geven aan de openstaande functies zoals het penningmeesterschap.