Arcades 2 – Oranje Wit 4 | 7 oktober 2018

Femke Martens

Wissels:

Yara Pijnenburg en Gerdie van Melis

Op zondag 7 oktober speelde de senioren 2 de thuiswedstrijd tegen Oranje Wit.

Na het fluitsignaal van de scheidsrechter kon het spel beginnen. Al vrij in het begin maakte Kim de eerste goal, een mooie doorloopbal. Deze werd al snel vervolgd door een korte kans van Marloes. Na het wisselen van vak, maakte Medy een korte kans. Deze werd vervolgd door een korte kans van het andere team. 3-1

Helaas ging Kim door haar enkel waardoor ze werd gewisseld met Yara.

Even later kregen we een strafworp. Vera nam deze en gelukkig ging hij erin. De tegenstander verdedigde niet fel voor, waardoor er meerdere afstandsschoten genomen werden. Hier vielen dan ook de volgende 2 goals door binnen. De 1ste gemaakt door Vera en de 2e door Femke. Het stond 6-1 en Femke scoorde nogmaals met een korte kans voor de paal. De bal ging naar de tegenpartij, maar al snel werd er afgefloten, het was rust. Al veel mooie goals gevallen in de 1ste helft, nu nog wat meer tempo erin.

Na de rust kwam Kim er weer in voor Vera en Gerdie voor Medy. Ja onze net geworden mama ging weer voor het eerst spelen met haar lieve zoon Faas langs de lijn om haar aan te moedigen.

Helaas begon de 2e helft met een goal tegen, maar hier kwamen we meteen op terug. Marloes stond bij het uitspelen van de bal helemaal vrij bij de korf en maakte een mooie korte kans 8-2.
Deze werd vervolgt door een doorloopbal van de tegenstander. Hierna ging de bal naar de andere kant waar ze de beginbal opzette. Deze maakte Gerdie mooi af met een doorloopbal. Alsof ze niet weg is geweest. Kort hierna werd ze gewisseld met Medy. De punten vlogen binnen, want al snel maakten0 Kim, Femke en Marloes een afstandsschot.
Vervolgens maakte Kim de 13-5 met een vrije worp. Na een doel van de tegenpartij maakte wij de laatste goal. 14-6 door een afstandsschot van Femke.

Wat was het weer een mooie wedstrijd en een mooie winst. Ik zou zeggen op naar het kampioenschap!

Vera van Someren